marți, 4 octombrie 2016

Delta Dunării –fascinantă și surprinzătoare

A trecut o săptămână de când ne-am întors din Deltă, timp în care  m-am tot gândit cu ce să încep povestirea. Cele nouă zile petrecute acolo s-au scurs foarte repede, parcă prea repede. Încă de la început vremea voia să ne pună la încercare.

Când am ajuns în Tulcea ploua foarte tare, ploaie care a continuat până la  Dunavăț. După câteva ore ploaia s-a oprit și am hotărât de comun acord să plecăm spre destinația finală – zona Ivancea, bucla 5 de pe brațul Sfântul Gheorghe.

Forțați de o nouă repriză de ploaie (cod portocaliu) care a ținut până dimineață, am ales locul de campare, apoi am  sperat ca furtuna să se mai domolească să putem pune corturile. Acum, dacă stau și mă gândesc mai bine, dacă nu începea potopul ăla de ploaie, ne-am fi ales un loc de campare și pescuit mai bun!

Apoi lucrurile s-au mai liniștit, a intrat și primul crap, lucru care ne-a dat speranțe tuturor...după care încet-încet a început să ni le ia înapoi. Eu, fiind adeptul pescuitului în locuri sălbatice, după a treia zi am gasit (la sfatul unui amic) o superbă zonă cu butuci unde am și luat un optar ce mi-a oferit cel mai frumos dril al sezonului.

Timpul se măsoară cu alte unități de măsură când faci lucruri care îți plac, așa că zilele au curs una câte una într-un ritm foarte rapid. Serile le petreceam în jurul focului ba cu o farfurie de ciorbă de pește, ba cu un castron de plătici prajite la ceaun sau disc, maestrul bucătar venind tocmai din Albion să ne răsfețe cu aceste delicii.

În ultima zi am făcut o incursiune pe unul din cele mai frumoase, dar si periculoase
lacuri din Delta, lacul Puiu, unde speram să găsim niscaiva știuci. N-a fost să fie, iar ca spectacolul să fie complet, miezul zilei ne-a oferit o suberbă ploaie cu vânt puternic care ne-a trimis la tabără cu coada între picioare.

La plecarea spre casă timpul a fost frumos , parcă să ne mai îmbuneze cumva și să mai venim și în alți ani. Într-o altă povestire voi reveni cu mai multe  poze și filmulețe despre frumusețea locurilor unde am stat.